.
16:30 - 19:30
Udvalgsværelse A & B, Gentofte Rådhus, Bernstorffsvej 161, 2920 Charlottenlund

Efter workshoppen har du et overblik over, hvad god kommunikation indebærer. Du har fået et klarere billede af din målgruppe og ved hvem dine modtagere er ved hjælp af arketypebeskrivelser. Derudover er du blevet præsenteret for hvad en grundfortælling er og hvordan denne kan anvendes konkret i kommunikationsarbejdet.

Workshoppen kommer rundt om:

  • Kommunikationens opgave: Hvordan er kommunikationsprocessen, hvilke succeskriterier kan opstilles og hvad er en kommunikationsstrategi og -plan?
  • Hvem kommunikerer vi til: Målgruppedefinition, arketypebeskrivelse, interessentanalyser.
  • Præsentation af grundfortællingen: Hvad er en grundfortælling og hvordan bruger du din virksomhedsgrundfortælling i kommunikationsarbejdet?

Målgruppe:

Workshoppen er for dig, der ønsker at blive klogere på, hvordan man konkret kan arbejde med synlig kommunikation på et strategisk og taktisk niveau

tilmeld

Du møder

Mette Dahl Juelner, Rådgiver og ejer, BizBuddy ApS

Mette Dahl Juelner fra BizBuddy ApS har tidligere arbejdet som marketingchef hos TV2 og været mediaplanlægger hos OMD A/S. Derudover har hun salgserfaring fra mediebranchen, og hun har gennem en årrække vejledt små og mellemstore virksomhedsejere i forretningsudvikling. Nu driver hun sin egen virksomhed, BizBuddy, hvor hun rådgiver i PR, kommunikation, forretningsudvikling og service. Mette har blandt andet en Mastergrad i Oplevelsesledelse fra RUC. Hun er en rutineret underviser, facilitator og oplægsholder.

Hvad koster det?

Du skal ikke have penge op af lommen - workshoppen er gratis. Vi kan gøre det gratis, fordi vi bl.a. er finansieret af EUs Social Fond. De kræver til gengæld, at du udfylder/underskriver dokumentation for din deltagelse. No worries - det gør vi sammen, når vi ses.

Har du spørgsmål?

Du er meget velkommen til at ringe eller skriv til projektleder Axel Andreas Beck: 30108101 / ab@vhhr.dk

16:30 - 19:30
Udvalgsværelse A & B, Gentofte Rådhus, Bernstorffsvej 161, 2920 Charlottenlund

Efter workshoppen er du klædt på til at formulere en pressemeddelelse og har fået indblik i medielandskabet. Du har fået en række værktøjer og guidelines til at udarbejdet en presseliste. Derudover har du også fået et overblik over, hvordan en kommunikationsplan kan se ud.

Workshoppen kommer rundt om:

  • Medielandskabet: Medietyper/platforme, mediernes rolle og hvordan journalister/redaktioner arbejder.
  • Hvordan arbejder man målrettet med pressearbejdet og hvad er en god pressemeddelelse?
  • Vi kigger også nærmere på, hvordan man proaktivt kan arbejde med sin kommunikation gennem optimering af kommunikationskanaler og et målrettet arbejde med et årshjul.

Målgruppe:

Workshoppen er for dig, der ønsker at blive klogere på, hvordan man konkret udarbejder en pressemeddelelse og hvordan du strategisk kommunikere i mødet med pressen.

tilmeld

Du møder

Mette Dahl Juelner, Rådgiver og ejer, BizBuddy ApS

Mette Dahl Juelner fra BizBuddy ApS har tidligere arbejdet som marketingchef hos TV2 og været mediaplanlægger hos OMD A/S. Derudover har hun salgserfaring fra mediebranchen, og hun har gennem en årrække vejledt små og mellemstore virksomhedsejere i forretningsudvikling. Nu driver hun sin egen virksomhed, BizBuddy, hvor hun rådgiver i PR, kommunikation, forretningsudvikling og service. Mette har blandt andet en Mastergrad i Oplevelsesledelse fra RUC. Hun er en rutineret underviser, facilitator og oplægsholder.

Hvad koster det?

Du skal ikke have penge op af lommen - workshoppen er gratis. Vi kan gøre det gratis, fordi vi bl.a. er finansieret af EUs Social Fond. De kræver til gengæld, at du udfylder/underskriver dokumentation for din deltagelse. No worries - det gør vi sammen, når vi ses.

Har du spørgsmål?

Du er meget velkommen til at ringe eller skriv til projektleder Axel Andreas Beck: 30108101 / ab@vhhr.dk

Vi tror på, at personen bag er lige så vigtig som den gode forretningside. Derfor tilbyder vi dig at få sparring på din personprofil med udgangspunkt i dine ambitioner for din virksomhed.

Værktøjet vi bruger hedder Insights Discovery – en personprofil, der beskriver din unikke profil i forhold til at udvikle din egen virksomhed. Profilen peger på de områder, hvor du er stærk og de områder, hvor du skal være særlig opmærksom. Du får et billede af, hvordan du interagerer med fx samarbejdspartnere, kunder og leverandører og uddybende information om din kommunikationsstil og hvordan du fungerer i et partnerskab eller team. Din profil vil indeholde udviklingsforslag, som hurtigt kan omsættes i praksis.

Tilbuddet om en personprofil er et eksklusivt tilbud til deltager i workshoppakkerne.

Insights Discovery kan hjælpe dig med at:

  • Få overblik over dine stærke og svage sider ift. at starte virksomhed
  • Forstå dig selv og dine reaktioner
  • Udvikle dine samarbejdsevner ift. kunder, leverandører og samarbejdspartnere
  • Forbedre dine kommunikative kompetencer
  • Skabe stærke professionelle relationer.

Du udfylder profilen online, hvorefter du mødes med en af de dygtige konsulenter vi samarbejder med til en tilbagemelding på profilen. Tilbagemeldingen tager udgangspunkt i din profil og din forretningside og tager cirka halvanden time. Hvis du tilmelder dig personprofiltesten, er det obligatorisk at deltage ved den efterfølgende tilbagemelding.

Sådan fungerer Insights Discovery

Insights Discovery anvender en enkel og tilgængelig firefarve-model til at forstå dine individuelle præferencer. Præferencerne måles på baggrund af svar indtastet i en kort online-evaluator. Et af produkterne af evaluatoren er en 20-siders personprofil. Teorien bag Insights Discoverys personprofilanalyse bygger på den schweiziske psykolog Carl Gustav Jungs forskning.

Sådan gør du

  • Når du har afsluttet de forskellige workshops får du tilbuddet om en personprofil via mail
  • Du tilmelder dig tilbagemelding på profilen via vores online bookingsystem
  • Du får onlineskema til selve testen tilsendt senest 48 timer efter booking af tilbagemelding
  • Tilbagemeldingen varer cirka halvanden time og foregår i HIP Iværksætterhusets lokaler hos Væksthus Hovedstadsregionen, Fruebjergvej 3, 2100 Østerbro