.
16:30 - 19:30
Loungen, Københavns Erhvervshus, Nyropsgade 1, 1602 København V
Tilmelding påkrævet. Mød gerne op 15 min. før start.

Mange iværksættere overser muligheden for at skabe synlighed gennem en målrettet kommunikationsindsats. På denne workshop får du værktøjer til at gennemskue hvem dine modtagere er, hvordan medielandskabet ser ud og hvilke typer medier du kan arbejde med.

Workshoppen kommer rundt om:

  • Kommunikationsprocessen og succeskriterier
  • Kommunikationsstrategi og – plan
  • Målgruppedefinition
  • Arketypebeskrivelse og interessentanalyser
  • Grundfortælling – hvad er det og hvordan bruges det i kommunikationsarbejdet?

Efter workshoppen har du et overblik over, hvad god kommunikation indebærer. Du har fået et klarere billede af din målgruppe og ved hvem dine modtagere er ved hjælp af arketypebeskrivelser. Derudover er du blevet præsenteret for hvad en grundfortælling er og hvordan denne kan anvendes konkret i kommunikationsarbejdet.


Målgruppe:

Workshoppen er for dig, der ønsker at blive klogere på, hvordan man konkret kan arbejde med synlig kommunikation på et strategisk og taktisk niveau.

tilmeld

Du møder

Mette Dahl Juelner, Rådgiver og ejer, BizBuddy ApS

Mette Dahl Juelner fra BizBuddy ApS har tidligere arbejdet som marketingchef hos TV2 og været mediaplanlægger hos OMD A/S. Derudover har hun salgserfaring fra mediebranchen, og hun har gennem en årrække vejledt små og mellemstore virksomhedsejere i forretningsudvikling. Nu driver hun sin egen virksomhed, BizBuddy, hvor hun rådgiver i PR, kommunikation, forretningsudvikling og service. Mette har blandt andet en Mastergrad i Oplevelsesledelse fra RUC. Hun er en rutineret underviser, facilitator og oplægsholder.

Hvad koster det?

Du skal ikke have penge op af lommen - workshoppen er gratis. Vi kan gøre det gratis, fordi vi bl.a. er finansieret af EUs Social Fond. De kræver til gengæld, at du udfylder/underskriver dokumentation for din deltagelse. No worries - det gør vi sammen, når vi ses.

Har du spørgsmål?

Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til projektleder Emil Ødegaard: 31 68 41 01 / eoe@ehhs.dk

16:30 - 19:30
Loungen, Københavns Erhvervshus, Nyropsgade 1, 1602 København V
Tilmelding påkrævet. Mød gerne op 15 min. før start.

Workshoppen bygger videre på den viden du fik på den første workshop: Få styr på kommunikationen i første del af Brænd igennem med dine budskaber. På denne workshop får du et indblik i, hvordan man arbejder med målrettet kommunikation og pressearbejde. 

Workshoppen kommer rundt om:

  • Medielandskabet – medietyper og platforme
  • Mediernes rolle og hvordan journalister/redaktioner fungerer
  • Optimering af kommunikationskanaler
  • Planlægning af din indsats - målrettet arbejde med et årshjul

Efter workshoppen er du klædt på til at formulere en pressemeddelelse og har fået indblik i medielandskabet. Du har fået en række værktøjer og guidelines til at udarbejdet en presseliste. Derudover har du også fået et overblik over, hvordan en kommunikationsplan kan se ud.

Målgruppe:

Workshoppen er for dig, der ønsker at blive klogere på, hvordan man konkret udarbejder en pressemeddelelse og hvordan du strategisk kommunikere i mødet med pressen.

tilmeld

Afbud

Da vi har stor efterspørgsel beder vi alle melde afbud ved forhindret fremmøde senest dagen inden. Med rettidigt afbud kan vi lade personer på ventelisten overtage pladsen, så en anden iværksætter kan få glæde af kurset. Der er no-show fee på 500 DKK.

Du møder

Mette Dahl Juelner, Rådgiver og ejer, BizBuddy ApS

Mette Dahl Juelner fra BizBuddy ApS har tidligere arbejdet som marketingchef hos TV2 og været mediaplanlægger hos OMD A/S. Derudover har hun salgserfaring fra mediebranchen, og hun har gennem en årrække vejledt små og mellemstore virksomhedsejere i forretningsudvikling. Nu driver hun sin egen virksomhed, BizBuddy, hvor hun rådgiver i PR, kommunikation, forretningsudvikling og service. Mette har blandt andet en Mastergrad i Oplevelsesledelse fra RUC. Hun er en rutineret underviser, facilitator og oplægsholder.

Hvad koster det?

Du skal ikke have penge op af lommen - workshoppen er gratis. Vi kan gøre det gratis, fordi vi bl.a. er finansieret af EUs Social Fond. De kræver til gengæld, at du udfylder/underskriver dokumentation for din deltagelse. No worries - det gør vi sammen, når vi ses.

Har du spørgsmål?

Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til projektleder Emil Ødegaard: 31 68 41 01 / eoe@ehhs.dk

Personen bag en ide er lige så vigtig, som den gode forretningsidé i sig selv. Derfor er det for dig som iværksætter vigtigt også at udvikle dig personligt, så dine personlige kompetencer kan følge med de faglige og give dig bedre muligheder for at få succes som iværksætter. Derfor tilbyder HIP Iværksætterhuset dig sparring på din personprofil med udgangspunkt i dig og dine ambitioner for din virksomhed.

Værktøjet vi bruger, er e-stimates e-interpersonal personprofil, der beskriver en profil af din personlighed, som vi forholder til udviklingen din virksomhed. Formålet med personprofilen og den efterfølgende sparring er at italesætte og erkende styrker, svagheder og forbedringspotentiale i forhold til realisering af forretningsidéen. Derved får du et billede af, hvordan du bedst kan sætte dine personlige kompetencer i spil i forhold til forretningsidéen, egen rolle og den øvrige organisation. Din profil vil indeholde udviklingsforslag, som hurtigt kan omsættes i praksis.

Tilbuddet om en personprofil er et eksklusivt tilbud til deltagere i workshoppakkerne.

E-stimates e-interpersonal personprofil kan hjælpe dig med at:

  • Få overblik over dine stærke og svage sider ift. at starte virksomhed
  • Forstå dig selv og dine reaktioner
  • Udvikle dine samarbejdsevner ift. kunder, leverandører og samarbejdspartnere
  • Forbedre dine kommunikative kompetencer
  • Skabe stærke professionelle relationer.

Du udfylder profilen online, hvorefter du mødes med en erfaren konsulent, der giver dig en tilbagemelding på din profil. Tilbagemeldingen tager udgangspunkt i din profil og din forretningsidé med fokus på, hvordan du kan konvertere sparringen til konkrete handlemuligheder. Samtalen tager cirka halvanden time. Hvis du tilmelder dig personprofiltesten, er det obligatorisk at deltage ved den efterfølgende tilbagemelding.

Sådan fungerer e-stimates e-interpersonal personprofil

Personprofilen er udviklet med afsæt i den skandinaviske virksomhedskultur og matcher derfor danske iværksættere særligt godt. Den består af en 20-siders rapport, og anvender en enkel firefarve-model til at forstå dine individuelle karaktertræk. Profilen er særdeles nuanceret, men er samtidig konkret og letforståelig, hvilket gør den velegnet til at identificere styrker og potentielle udviklingsområder.

Sådan gør du

  • Når du har afsluttet alle workshops i et forløb, får du tilbudt en personprofil via mail
  • Du tilmelder dig via vores online bookingsystem
  • Du får et onlineskema til selve testen tilsendt sammen med en bekræftelse af din booking af en tilbagemelding på personprofiltesten
  • Tilbagemeldingen varer cirka halvanden time og foregår i HIP Iværksætterhusets lokaler hos Erhvervshus Hovedstaden, Fruebjergvej 3, 2100 Østerbro