.

the-entrepereneur-revolution

Verden på vej ind i en ny tid, hvor flere og flere starter egen virksomhed for at få mere frihed og fleksibilitet. Og for at skabe noget nyt og banebrydende. Den industrielle tidsalder er forbi og det er tid til at bryde med det mindset, som vi er blevet opfostret med. Mange drømmer om at bryde ud af lønmodtagerlivet og forfølge deres drømme, tjene en formue undervejs og gør noget godt for verden. Vi er inde i en unik periode i verdenshistorien hvor små ambitiøse virksomheder med dygtige mennesker i spidsen har muligheden for at tage kampen op mod industrialderens dinosaur. Internettet og sociale medier giver nogle muligheder for iværksættere, som hidtil har kun har været forbeholdt de store virksomheder. Men du skal vide hvordan du udnytter mulighederne bedst muligt. Det giver bogen dig nogle konkret forslag til.

Entrepreneur Revolution er en inspirerende bog, der viser dig hvordan du på en effektiv måde kan ændre den måde du tænker på, hvordan du netværker og hvordan du lever dit liv som iværksætter.

Bogen er skrevet af den australske iværksætter Daniel Priestley. Priestley deler sin egen historie og giver dig i bogen en række udfordringer, som vil udvikle dig og løfte dig, som iværksætter, hvis du tør tage dem op! Jeg synes at han er inspirerende, fordi han selv har gået vejen og har prøvet både succes og fiasko – og han er ikke bange for at dele ud af sine erfaringer. Jeg har selv bruge mange af Priestleys principper, da jeg var selvstændig. Og de virker!

Entrepreneur Revolution er en praktisk guide til, hvordan du kan få mest muligt ud af den nye tid, som vi befinder os i - og hvordan du bliver en del af den iværksætterrevolution, der i gang over hele verden lige nu.

Her er 4 konkrete tips fra bogen:

  1. Elsk det du laver. Ikke bare målet men også vejen derhen. Du skal elske processen, ellers får du ikke succes. Dine kunder kan mærke det, hvis du elsker din forretning.
  2. Find en smal målgruppe som du virkelig kan give en kæmpe værdi med dine produkter og ydelser – og sørg for at sikre dig, at den målgruppe du vælger også kan (og vil!) betale, så du kan leve af det.
  3. Skab et øko-system af produkter, så folk både kan få noget gratis fra dig (inspiration og viden), noget der ikke koster ret meget (så de kan prøve dig af) og endelig dine dyrere kerneprodukter og opfølgningsprodukter (dér hvor du tjener dine penge).
  4. Vær ”positivt bemærkelsesværdig” hver eneste gang du har med dine kunder at gøre. Overrask dem positivt. På den måde bliver du værd at tale om for dine kunder og de vil hjælpe dig med din markedsføring ved at tale godt om dig til deres netværk og på sociale medier. Det er guld værd.