.

Lars Danscher (Kopi)

Mange iværksættere oplever udfordringer med at få gang i salget. Det er uvant og grænseoverskridende for de fleste, at skulle ud at gøre reklame for sig selv, sælge sig selv eller bare skulle stå frem foran andre mennesker med et produkt eller en idé man brænder for.

Mange har det også skidt med at skulle ringe ud til potentielle kunder for at få etableret et salgsmøde til at begynde med. Det handler oftest om egne begrænsende overbevisninger om at man nok forstyrrer eller bliver set som en irriterende ”Sælger Helge”, hvis man kontakter de relevante beslutningstagere via telefonen for at få et møde med dem.

Jeg har selv booket hundredevis af kundemøder og min filosofi har altid været, at man skal være 100% overbevist om, at man gør sine potentielle kunder en kæmpe tjeneste ved at gøre opmærksom på sine produkter og ydelser. Og at de er mindst 10 gange mere værd end den pris man tager for dem. Hvis man har dén overbevisning er det ikke så svært at løfte knoglen og forsøge at få et møde i stand.

Hvis du er så heldig, at du har motivationen til at gribe knoglen og kontakte kunder, vil du garanteret gerne have mulighed for på forhånd at screene, om de kunder du henvender dig til rent faktisk har et behov for det du tilbyder lige nu eller i nær fremtid. Så højner du relevansen og kan føle dig mere tryg ved at ringe eller skrive til dine potentielle kunder, fordi du ved at de er interesserede i det du sælger.

HIP arrangerer og holder flere workshops, hvor du kan få hjælp til denne screening og mange andre discipliner indenfor det effektive salg. Hvis du vil vide mere om salg kan du enten se vores videoer eller deltage i en af vores mange workshops om salg og kunderelationer.