.

Se videoen og bliv klogere på, hvordan du får styr på SEO.

SEO står for Search Engine Optimization (søgemaskineoptimering) og bruges til at gøre din hjemmeside eller webshop mere synlig og opnå en bedre ranking i søgemaskiner som eksempelvis Google.

Når du skal arbejde med SEO er der fire huskeregler som du kan arbejde ud fra:

  1. Teknik: Sørg for at have styr på teknikken bag. Det er vigtigt, at din side er tilpasset brugernes enheder. Hvis siden er mobiloptimeret, vises din side også, når folk foretager søgninger fra deres mobiler. Det er også vigtigt, at du har et sikkerhedscertifikat, så din side er sikker, ellers risikerer du at ikke alle kan tilgå din side og Googles søgemaskine ”straffer” sider, der ikke har sikkerhedscertifikatet.

  1. Søgeordsanalysen. For at kunne optimere din hjemmeside, skal du få lavet en god analyse. Sæt dig i kundernes sted og forsøg at finde frem til, hvad de søger efter. Du kan bruge Google Trends, til at få overblik over populære søgninger lige nu: https://trends.google.dk/trends/

  1. Arbejd med hver enkelt side. Du skal opbygge hver enkelt side som en artikel, der giver kunderne bedst muligt svar på dét kunderne søger efter. Titel (title tag) og beskrivelse (description) vil også være afgørende for hvor synlig din hjemmeside er på Google.

  1. Links. Links betyder meget for, hvor højt din side ranker på Google. Hvis du har mange der linker ind til dig, betragter Google det som en blåstempling af dit indhold og du bliver belønnet med en højere placering. Derfor er det en god ide at få andre til at linke til din side. Her kan dine leverandører eller samarbejdspartnere eventuelt hjælpe med at linke til din side.

Hvis du arbejder med de fire ovenstående huskeregler, er du godt på vej til at få en god placering i Google.

Du kan læse mere om seo her:

https://www.seo.dk/hvad-er-seo/

Forskellen på organiske søgeresultater og Adwords