.

Se videoen og bliv klogere på, hvordan du bliver klar til pressen.

Få styr på hjemmeside og nyhedsbrev

Det første der skal være styr på er hjemmesiden, du skal være sikker på, at din hjemmeside er godt opbygget, informativ og velfungerende. Både journalisten, der laver research til den pressehistorie, du prøver at byde ind på besøger din hjemmesiden og hvis det lykkes at komme i pressen, vil også de potentielle kunder, der har læst historien måske besøge din hjemmesiden. Så derfor er det altafgørende at du har en hjemmeside, der arbejder for dig og det du gerne vil opnå. Udover hjemmesiden, er det også en god ide at have et godt nyhedsbrev, fordi det giver de kunder, der gerne vil læse mere om dig mulighed for at gøre noget – altså du giver dem en call to action. Mange håber at pressearbejde resulterer i øget salg, men for langt de fleste vil en pressehistorie ikke i første omgang øge salget, men blot interessen for din virksomhed. Det er derfor vigtigt at du giver dine potentielle kunder en mulighed for gøre noget - andet en at købe og her er nyhedsbrevet en oplagt mulighed.

Med et nyhedsbrev kan du altid selv optimere den indsats du får ud af din presseindsats, en afledt effekt af et godt nyhedsbrev, kan desuden være at journalisterne i deres søgen efter historier, selv får øje på dig på grund af godt materiale i dit nyhedsbrev.

Læs mere om hvordan du bliver klar til pressen her:

Sådan arbejder du med pressen

Med gode SEO tekster får journalisterne selv øje på dig

 Få din historie i regionale medier