.

Nyhedsbreve er en af de markedsføringskanaler, som har den bedste return on investment. For hver krone du bruger, får du meget igen, årsagen er, at dem, som vælger at skrive sig op til dit nyhedsbrev allerede er interesserede i dit produkt, så derfor vil have væsentligt lettere ved at trænge igennem til dem i forhold til andre kanaler.

Fordelen ved nyhedsbreve:

  • God return on investment

  • Du får fat i kunder, der allerede er interesserede

  • Du skal ikke bruge penge på annoncering

Tommelfingerregler – sådan laver du et godt nyhedsbrev

Du skal tænke på, hvordan du kan hjælpe din læser, når du producerer indhold. Hvad vil din læser synes er interessant og hvordan kan du opbygge relationen til din abonnent. Så du skal sætte dig i brugerens sted og vide, hvad de synes er interessant.

Dernæst skal du være bevidst om, hvad dit mål med lige præcis det nyhedsbrev du er i gang med er. Skal du etablere dig selv som ekspert inden for et område eller skal du sælge produkter? Det er vigtigt at gøre dig klart inden du går i gang.

Hvis du sælger produkter, så behøver du ikke pakke salget ind i alt mulig ligegyldig tekst, men hvis du sælger viden, kan det være relevant eksempelvis at sende en række med mails, hvor indholdet etablerer dig som ekspert. På den måde kan du opbygge tilliden og gøre din kunde parat til at købe eller hyre lige præcis dig.

Opbygningen af et nyhedsbrev

Du starter med en emailskabelon, her lægger du dit logo op i toppen, hvor der er link til dit website. Derefter skal du have en fængende overskrift og en lækker grafik, der fænger læseren. Efter grafikken lægger du en kort brødtekst og vigtigst af alt, en tydelig ”call to action” knap, hvor du opfordrer din læser til det du gerne vil have dem til at gøre – købe, læse mere eller noget helt tredje.

Det er en god ide at bryde nyhedsbrevet op med temposkifter i form a eksempelvis kolonner eller forskellige grafikker. Du skal sørge for at have link til dine sociale medie profiler og så skal du have et ”afmeld” felt og et ”videresend” felt.

Få mere inspiration til at lave et godt nyhedsbrev her:

Link til emailskabeloner i MailChimp

Link: Sådan finder du de bedste skabeloner

Tyve tips til opbygning af nyhedsbrev

Få mere information om Clara